Menu

6 pomůcek pro vaše zdraví, které najdete ve své kanceláři

Máme je kolem sebe, mohou nám škodit ale na druhou z nich můžeme mít prospěch. Jde o to, jak jste kreativní a dokážete využít situace a těch prostředků, které máte zrovna k dispozici. Přinášíme vám tipy na 6 pomůcek, kterými si můžete “ozdravit” svůj pracovní den.

Židle

Dlouhé sezení na kancelářské židli si můžeme během dnes maličko zpestřit a využít kancelářskou židli jako cvičební pomůcku. Židle hraje hlavní roli u tzv. desk yogy, kdy jednotlivé cviky najdete na našich stránkách nebo našich videích.

Stůl

Uvolníme-li si alespoň malé místo na pracovním stole, může i ten sloužit jako cvičební pomůcka. Než si půjdete udělat kávu nebo čaj, můžete uvolnit např. zápěstí a uvolnit tak tlak, které vyvíjíme na své paže, který často končí zánětem šlach či syndromem karpálního tunelu (viz foto). Zkuste tento cvik zařadit do své každodenní rutiny právě tím, že se bude pojit na činnost, kterou již v kanceláři provádíte.

karpál

Láhev s vodou

V kanceláři můžeme mít vždy po ruce láhev s vodou o velikosti, které nám vyhovuje, a během minutových přestávek mezi činností provést pár cviků na posílení paží či mezilopatkových svalů. Pokud vodu z láhve vylijeme, může nám prázdná láhev posloužit jako pomůcka, díky které nebudeme dávat nohu přes nohu. Pokud také patříte mezi lidi, kteří neustále sedí se skříženýma nohama, a víte, že to nedělá dobře vašim kyčlím, páteři a křečovými žilám, přesto nejste schopni se tohoto zlozvyku zbavit, tak vložte prázdnou lahev mezi kolena a možná se vám povede časem tento zvyk odbourat!

Tužka

Může krásně posloužit jako náhrada hopíku či masážního míčku, tedy pomůcek, které nám mají pomoci masírovat nejen chodidla, ale také svaly na chodidle posilovat. Položte si tužku nebo propisku pod stůl na zem, sundejte si boty ( které doporučujeme sundavat vždy, když víte, že budete delší dobu sedět a nebo ještě lépe, v práci se přezouvat). Začněte nejprve jemnou masáží chodidla tím, že budete tužku válet dopředu a dozadu, pak zkuste prstama na noze tužku uchopit, zvednout a znovu vrátit na zem. Po čase bude se tato aktivace svalů na chodidle projeví se zdravé klenbě chodidla.

Kolega/Kolegyně

Nám slouži jako ideální objekt pro trénink našich očí! Zkuste minimálně jednou za hodinu vyhledat očima svého kolegu, zkusit na něj zaostřit svůj zrak a pak dále pokračovat v práci. Práce na blízko, umělé svétlo monitorů…to jsou věci, které se dlouhodobě podepisují na zdraví naších očí, proto velmi doporučujeme tento cvik párkrát za den provést.

P.S.: doporučujeme střídat kolegu, který je cílem našeho cviku, aby jste předešli případnému nařknutí z obtěžování :D

123

Tiskárna/ Kuchyňka/Toaleta

Společné mají to, že nás nutí vstávat a uvést celé naše tělo do pohybu! Využijme této příležitosti. A pokud zrovna není, zkusme třeba jen zvednout ruce nad hlavu, vytáhnout se ke stropu, nebo se uklonit do stran…..určitě ucítíte nový příval energie.