Menu

Jóga a technologické zaměstnání? Jde to k sobě!

Jedna mladá dáma jménem Zuzana, žije mezi dvěma rozdílnými světy. Jeden z nich je technologický. Ve druhém světě se ze ní stává jógový narkoman. Něco jako cestovat z Marzu na Venuši. Jde to vůbec dohromady?Když na hodině jógy zmíní, že pracuje v oblasti rizikového kapitálu, často ji lidé sjedou pohledem, který značí podivné obavy. Když je v práci a mluví o své vášni pro jógu, někteří z kolegů začnou otáčet oči v sloup s myšlenkou, že na cestě jógy se ocitá jako další „blázni“ v pohádce plné poníků, pestrobarevné duhy a fresh džusů které pije každý den… Ale pravdou je, že základní ponaučení z jógové praxe posílilo jak její profesní život tak ten osobní. Práce v technologickém startupu je často stresující. Věci se tu mění rychle. Je potřeba vytrvalosti, odhodlání a zdravou dávku odvahy abyste mohli v podobném prostředí fungovat. „Jóga mi umožnila být efektivnější a zaměřit se na profesionalitu“, říká Susan. Tady je jejích šest myšlenek. 1)      Vaše jediná cesta jste vy sami Jóga mě naučila, že nemám soutěžit s někým jiným v tělocvičně (občas i mimo ní). Vždycky mohou být lidé více či méně pokročilí, silnější nebo slabší než vy. Možná i víc „sexy“. V momentě, kdy jste na podložce, jste tam pouze vy, sami, se sebou. Nechť je jógamatka váš přítel, vůdce. Jóga není o tom někoho předehnat a ukázat, že jste lepší. Jóga je o tom znát svá maxima, svoje tělo, svoje pocity, sebe sama. 2)      Pracovat se strachem Jógy se mnoho lidí leká. Vzpomínám si na jedenoho z mých učitelů, který řekl: „Vždy budete cítit neklid před stojem na rukách.“ A vy to obvykle cítíte. Strach nemusí někdy úplně zmizet. Ale neustálým praktikováním a zkoušením se z nemyslitelného stane skutečnost. Jen se stačí naučit přijmout váš strach či obavu. A umět s ním pracovat. Jednou to dokážete. Opravdu. 3)      Následujte svůj vnitřní hlas To jde ruku v ruce s odvahou. Každý učitel jógy vám řekne, že pokud chcete vidět pokrok v praxi, musíte věřit především sami sobě. Musíte být plynulí v pozicích. Některé jsou totiž nebezpečné, ano. Při nesprávném provádění se může stát úraz. Ale musíte důvěřovat vlastnímu tělu a tomu co cítíte. Pokud se v něčem necítíte pohodlně, zastavte, zpomalte. Jinak může následovat zranění. 4)      Berte v potaz své limity V józe můžete být tvořiví. Nelze vám udělat rovnováhu na ramenou? Nepostavíte se do určité ásány? To je v pořádku. Každý má svůj den. Přepněte. Existují i další varianty či modifikace. Pokud jste v pozici, při které se cítíte opravdu dobře, klidně prodýchejte vícekrát, užijte si jí. Buďte na sebe pyšní. Nesoustřeďte se na to, co vám nejde, ale naopak buďte šťastní za to, co vám jde. A pokračujte dál na své jógamatce. 5)      Zaměřte se na svojí cestu Neexistuje žádné dokonalé jógové cvičení. Praktikování jógy není o tom (alespoň pro mě), dosáhnout toho nej. Naučila jsem se akceptovat, že každý má svoji jinou úroveň flexibility a síly. Moje praxe bude mnohem lepší, když nebudu koukat kolem sebe a frustrovat se z toho, že nedám nohu za hlavu. Každá praxe je pouze vaše! Takže si jí náležitě užijte sami za sebe. Přijměte fakt, jak se cítíte zrovna dnes. 6)      Láska Netřeba dodávat, že jóga mě naučila milovat. A nemám na mysli lásku jako romantický pocit, ale spíše jako sílu, která posiluje vše, co mám v životě dělat. To znamená milovat to, co dělám v práci i v životě – s chutí. Mnoho lekcí jógy byly velice praktické a podobné tomu, co jsem se naučila při práci v podnikatelské a technologické sféře. Jako odborník v neustále se měnícím prostředí věřím, že jsou zde důležité momenty pro zpomalení, uvědomění proč něco děláme. Jako praktikující učitel jógy a současně žák je mojí nadějí každý nový člověk, který začne jógu praktikovat. Protože praxe vyživuje naší bytost. Díky józe můžeme být spokojenější a můžeme pozitivně ovlivňovat své okolí naší odvahou, všímavostí a odhodláním.   Čerpáno z: www.mindbodygreen.com