Menu

Líné cvičení díl. 3, aneb “než ráno vstanu z postele”.

Uvědomujete si, že vaše tělo nemá dostatek pohybu, ale moc pro to neděláte. Pořád si říkáte, že to změníte, na druhou stranu se necítíte být ten typ blázna, který ze sebe dře pot a slzy v posilovně.  “A to tělo by potřebovalo alespoň trošku zpevnit”, říkáte si… Přinášíme vám seriál s velice jednoduchými cviky, které jsou lepší než nic! Pokud je budete praktikovat pravidelně a dlouhodobě, věřte, že to přinese své ovoce.

Postelový můstek

Pomalu se probouzíte, otvíráte oči, za oknem je další nový den, možná svítí sluníčko. Otvíráte oči, protahujete se. Ještě se vám nechce vstávat z postele. Co se takhle pomalu rozhýbat? Lehněte si na záda. Pokrčte kolena a nohy dejte na šíři pánve, chodidla by měli směřovat rovnoměrně vpřed. Položte si ruce vedle těla. Zapřete se do pat a odtlačte se od nich – tím se vám začne zvedat pánev pomalu nahoru. Vytlačte ji tak vysoko, jak je vám to příjemné a několikrát pozici prodýchejte. Můžete zvednout i špičky prstů nohou do vzduchu. S posledním výdechem úplně uvolněte a odpočiňte si.

12a   12b

Pekáč buchet

Zkuste “posnídat” zdravý pekáč buchet! Lehněte si na záda a s nádechem natáhněte rovné nohy do výšky (podle svých možností). Propleťte si prsty za hlavou a současně nadzdvihněte svojí hlavu. Zapojíte celé břišní svaly a zapracujete na břišních “buchtičkách”. S výdechem dejte nohy od sebe a s nádechem opět k sobě. Zapojíte i svaly vnitřních stehen. Opakujte alespoň 5x a poté si s výdechem lehněte a uvolněte se.

13a   13b

 

Pevné tělo

Lehněte si na bok, nohy položte na sebe. Opřete si pravý loket o postel. S nádechem zvedejte pravý bok vzhůru. Odtlačujte se od loktu a od kotníků. Nohy jsou stále na sobě. Vytahujte se za levou rukou vzhůru a prodýchejte pozici alespoň 5x. S posledním výdechem uvolněte. Opakujte na druhou stranu. Zapojili jste velké množství svalu, hlavně břišní, zádové, pažní, stehenní. Krásně jste prokrvili své tělo. Teď už jen zbývá vstát z postele a vypravit se, rozhýbaní, do nového dne ;)

 

11a   11b